כתב
בארבעה פרשיות בספר התורה נזכרת הנחת התפילין
(קדש, והיה כי יביאך, שמע ישראל והיה אם שמוע).
את ארבעת הפרשיות האלו כותב סופר עם נוצה ודיו
בכתב מיוחד אשר כשאר הלכות התפילין עבר מדור
לדור מדורו של משה רבינו ועד ימינו, על קלף המעובד
מעור של בהמה טהורה.
את המגילה הקטנה הזו המכילה את ארבעת הפרשיות
גוללין ומכניסים לתוך ה"בית" של התפילין (של יד).
התפילין של ראש מחולקות לארבעה בתים
(עם מחיצות ביניהם) והפרשיות שמכניסים לתוכן
נכתבות על ארבעה קלפים נפרדים וכל אחד מוכנס
לביתו הוא (לפי סדר מיוחד) כן קושרים את הפרשיות
עם שער עגל וכאשר סוגרים את הבית תופרים אותו
בגיד של בהמה טהורה. ה"בית" של התפילין אף הוא עשוי מעור
בהמה טהורה וכן הרצועות.
ראה על יצירת הנ"ל בעמוד "סיור במפעל" - דרך
הכנת התפילין מהאיסוף העורות ועד התפילין המוגמרות.
למעבר לעמוד הסיור לחץ כאן
התאמת קשר ראש
מבט על קשר של ראש, מצד ימין!
בתמונה המופיעה כאן ניתן לראות כיצד היא נמצאת בתוך הקשר של ראש בצורת האות "S"
ולכן ניתן בקלות לעבוד אתה. צריך להשתמש בפלייר חלק ולא משונן
כדי שלא לפצוע את הרצועה, במקרה והרצועה נפגמה צריך לצבוע אותה בשחור -
ניתן להשתמש בכל סוג צבע ואפילו בטוש שחור. אפשר לעטוף פלייר משונן בסלוטייפ וכדו'.
חשוב! לפני כל פעולה יש להגיד
"לשם קדושת תפילין."
בהצלחה! |
|
1. חשוב לשים את בית התפילין במקום |
|
2. כך נראה השלב אמצעי בהגדלה או הקטנה של קשר הראש. |
|
3. יש למשוך את הרצועה ולהדק את הלולאה שנוצרה לפי הכיוון הרצוי. אין בעיה להפעיל מעט כוח רק כדאי להזהר שלא לפגוע ברצועה. |
|
4. בסיום הפעולה יש להדק את ארבעת הרצועות היוצאות מהקשר מארבעה כיוונים ע"מ לעצב אותו סופית. מומלץ להדק רצועות נגדיות. |
|
קופסהוד
"...וישן מפני חדש תוציאו" (ויקרא כ"ו).
|
This is the first time
since the Jewish people received the commandment of Tefillin at Mount Sinai that someone has invested in how to protect your Tefillin in the most efficient, Halakhic, and original manner. After consultation with Halakhic authorities, Rabbis, designers and engineers, and after three years of extensive research, we have arrived at a finished product that you may now view for yourself. It may appear simple, yet the fact that no one ever considered finding a solution to the practical and Halakhic problems of Tefillin protection meant that we had to start almost from scratch. The result of our work - the advantages, convenience, practicality and excellence - are presented here before your very eyes. |
The 18 Advantages of "Kufsahod" - Tefillin Beit El's Tefillin plastic case
|
Halakhic Excellence
1.
Halakhically-correct and easy-to-use position of head Tefillin knot
2.
Allows for "Chafetz Chaim knot"
3.
Complete protection of arm Tefillin "Yod" knot; allows for a large "Yod" knot, in compliance with , Rabbi Mordechi Eliyahu, Shlita
|
|
5.
Clasps the Tefillin by its base alone.
|
|
6.
Opens to 180 degrees
7.
Hefty, solid structure
8.
Clasps-lock closure
9.
Firm and durable hinges
10.
Sponge upholstering for protection against knocks
|
Practicality
11.
Convenient, suitable for coiling Tefillin straps
12.
Enables smooth, no-bend coiling of straps
13.
Special clips for holding Tefillin strap ends
14.
Clips for holding head straps
("Kanfei Yona") |
Comfort
15.
Raised markings for clear distinction between head and arm Tefillin
16.
Handsome design, in the spirit of,
"This is my G-d, I will glorify Him" 17.
Special external place for personal details
18.
Special outer mirror
|
|
User instructions for Plastic Cases - Kufsahod
User instructions for Plastic Cases - Kufsahod
"Kufsahod" for Arm Tefillin
|
||
Open the Kufsahod for arm Tefillin by freeing the clasp-lock. Note: When Tefillin are inside the Kufsahod always be careful to open it face-down to prevent the Tefillin from falling out. Gently place the Tefillin into (or remove from) the Kufsahod, making sure that the outer cover is face down. Close the Kufsahod, making sure to lock it. |
||
Place the small Tefillin loop against the opening on the side of Kufsahod Coil the Tefillin strap around the right side (the side with the hinges) seven or eight times.
|
|
|
Pass the remainder of the Tefillin strap along the bottom of the case, and coil around the left side of the Kufsahod. Either insert the end of the Tefillin strap into one of the clips on the side of the Kufsahod or slip it under one of the already-coiled straps. |
"Kufsahod" for Head Tefillin
|
||
Open the Kufsahod for head Tefillin by freeing the clasp-lock. Note: When Tefillin are inside the Kufsahod always be careful to open it face-down to prevent the Tefillin from falling out. Close the Kufsahod. |
||
Place the head Tefillin knot ("Dalet" or "Merubah", square) against the outer right side (the side with the hinges) of the Kufsahod. Insert the head straps ("kanfei Yona") into the designated clips on the side of kufsahod. |
||
Insert the head straps ("kanfei Yona") into the designated clips on the side of kufsahod. Draw strap A that comes out of the head Tefillin knot ("Dalet" or "Merubah", square) across to the left of the Kufsahod and coil it around that side. |
||
Draw straps B, too, along the bottom of the case to the left side of the Kufsahod, joining it with the first strap for a half coil around the left side. Then coil the remainder of the strap around the right side. Either insert the end of the Tefillin strap into one of the clips on the side of the Kufsahod, or slip it under one of the already-coiled straps. |
הגיע זמן רבנו תם
מהן תפילין רבנו תם:
מחלוקת קדומה היא באשר לסדר ארבע הפרשיות של תפילין של ראש. על פי שיטת רש"י - כסידורן בתורה כך סידורן בתפילה של ראש, ועל פי שיטת ר"ת - "הוויות באמצע" - פרשיות "והיה כי יבאך" ו"והיה אם שמע" באמצע.
על פי שיטת רש"י פסקו הרמב"ם, הרמב"ן, רבנו יונה, הרשב"א, "שבלי הלקט" והרא"ש ועוד כיוצא באלה ראשונים. כשיטת רבנו תם פסקו רס"ג, רש"ג, הרי"ף, ר"ח, והראב"ד ועוד כיוצא באלה ראשונים.
לפי פירוש האר"י לזוהר - שתי השיטות הן אמת.
מקורות הלכתיים:
בשולחן ערוך נפסק שמנהג העולם כרש"י ורמב"ם, אך ירא שמים יֵצא ידי שניהם ויניח שניהן, ויכוין בהנחתן שבתפילין שהן לפי ההלכה יוצא ידי חובה, והתפילין האחרות הן כסתם רצועות. מי שאינו יכול להניחן יחד, יניחן בזה אחר זה על סמך אותה הברכה. ומי שאינו יכול, יניח תפילין של ר"ת אחרי התפילה. כל הדין הזה מיועד רק למי שמוחזק ומפורסם בחסידות.
אם כן, ראינו שלוש שיטות בעקבות מחלוקת סידור הפרשיות:
א) מכיוון שהוכרע כדעת רש"י ורמב"ם, נוהגים רק כמותם, והדעה השנייה נדחתה.
ב) ירא שמים יחמיר להניח גם תפילין של רבנו תם.
ג) שתי השיטות אמת, וצריך להניח שני זוגות תפילין כאחד.
עם התפשטות החסידות, שהזוהר והקבלה הם מעמודי התווך שלה, התקבל המנהג להניח תפילין של ר"ת בציבור הרחב. בדרך כלל נוהגים כך רק אנשים נשואים.
מדברי האחרונים:
הרב קוק זצ"ל, בספר חבש פאר, פרק ח'.
"הן נמצאים בעמנו אנשים אשר יראת ד' מצאה קן בלבבם להדר להניח גם תפילין דר"ת... וכבר התירו פרושים את הדבר, שאין לחוש בזה ליוהרא..."
הרבי מליובביץ שאל את הרב פיינשטיין מדוע אינו מניח ר"ת, והשיב לו שלא מצא סופר ראוי, והרבי מלובביץ שלח לו תפילין ר"ת.
הרב עובדיה יוסף בספרו "שו"ת יביע אומר" פסק (כרך א' או"ח סימן ג') שהמניח תפילין של ר"ת ינהג כמנהג האשכנזים, זאת אומרת לא יניחם יחד עם התפילין של רש"י. בתשובתו הוא העלה חשש שמשום גודלן של התפילין בימינו, אי אפשר להניחן יחד כהלכה, ובנו הרב אברהם יוסף כתב בתשובה: כל אדם נשוי, ראוי שיקנה תפילין של ר"ת, ויניחם בכל יום. וראוי יותר שיהיו התפילין של רש"י ור"ת גדולים, ויניחם בזה אחר זה, ולא קטנים שמניחים ביחד.
הרב שמואל אליהו כותב בתשובה:
הטוב ביותר הוא להניח שני זוגות תפילין יחד.
אם אי אפשר - יש להניחם אחרי התפילה. אחרי "קדיש תתקבל".
כך הדין ביום רגיל וכך בשני וחמישי. ובראש חודש לא מניחים תפילין אחרי מוסף.
כיום ניתן לראות במניין אחד את שלוש השיטות: יש המניחים רק תפילין של רש"י, יש ההולכים עפי הקבלה ומניחים שני זוגות כאחד, ואחרים המניחים תפילין של ר"ת כמנהג האשכנזים בסוף התפילה.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. |
More Articles...
Page 12 of 13